Samenwerking GKB en Alescon succesvol

donderdag 3 april 2008

Vanwege positieve resultaten heeft Alescon besloten de samenwerking met de Gemeenschappelijke Kredietbank Drenthe (GKB) te verlengen.

Alescon is een werk-/leerbedrijf dat mensen helpt de weg naar de arbeidsmarkt te (her)vinden. Om haar werknemers een compleet aanbod aan voorzieningen te doen, heeft Alescon in 2007 besloten tot een samenwerkingsovereenkomst met de GKB. De overeenkomst is erop gericht om gezamenlijk schuldenproblematiek aan te pakken. De GKB biedt één dag in de week haar diensten aan op de beide locaties van Alescon in Assen en Hoogeveen. Deze diensten bestaan onder andere uit budgetbeheer, schuldregeling en kredietverlening. Door het grote succes is besloten tot contractverlenging tussen beide partijen.

Schulden kunnen veel gevolgen hebben voor de werknemer. Het hebben van schulden kan leiden tot relatieproblemen, psychische en zelfs fysieke klachten. Ook kunnen schulden ziekteverzuim en een daling van de arbeidsproductiviteit tot gevolg hebben. Toch vinden veel mensen het moeilijk om hulp te zoeken bij schuldenproblematiek. Volgens Henk de Groot, consulent van de GKB Drenthe, zorgt dienstverlening op locatie voor een aanzienlijke drempelverlaging. ‘Vaak zien we bij onze reguliere dienstverlening dat mensen het als een drempel ervaren om met deze problematiek op een kantoor te moeten verschijnen. Doordat ik op locatie werk, word ik minder als iemand van buiten beschouwd. Dit communiceert en werkt uitstekend.’

Algemeen directeur Albert Bruins Slot van Alescon is zeer te spreken over de formule. 'Het spreekuur in huis zien wij als een professionalisering van ons dienstenaanbod. De hulpverlening vindt plaats in een vertrouwde omgeving voor de werknemer. We zien dat het de stap naar hulp verkleint.’ Bruins Slot voegt toe dat hij vindt dat het incassobeleid in Nederland is doorgeslagen. ‘In een vloek en een zucht is een kleine factuur uitgegroeid tot een megaschuld. Dit zou niet mogelijk moeten zijn! De huidige samenwerking met de GKB maakt het mogelijk financiële problemen in een vroeg stadium te signaleren en het snel oplopen van schulden te voorkomen. We kunnen deze vorm van samenwerking dan ook van harte bij andere bedrijven aanbevelen.’ Volgens Jan Tingen, directeur van de GKB, past deze samenwerking ook uitstekend bij de nieuwe aanpak schuldhulpverlening van de GKB. ‘We zijn nu meer vraag- en resultaatgericht. Het is een goed voorbeeld van een op maat gemaakt schuldhulpverleningspakket. Met deze formule bereiken we mensen die misschien niet bij ons op kantoor waren verschenen. We stellen de behoefte van de cliënt centraal.’

Naar het nieuwsarchief

Zoek op de website

Sitemap Cookiebeleid © 2017 Gemeentelijke Kredietbank

webdevelopment by iWink, powered by Kirra