Lancering digitaal klantenportaal na zomer 2012

zaterdag 2 juni 2012

In een eerdere uitgave van onze nieuwsbrief berichtten wij u over de lancering van een uitgebreider klantenportaal. Het nieuwe Mijn GKB zal niet alleen inzicht geven in de rekeningafschriften van budgetbeheer, maar houdt de klant 24 uur per dag op de hoogte van de status van al zijn diensten bij de GKB. Daarbij zou er ook een portaal komen voor opdrachtgevers en schuldeisers.

Om dit portaal te kunnen lanceren is een opwaardering van bestaande software noodzakelijk. Om kinderziekten en problemen van het nieuwe portaal zo veel mogelijk te voorkomen is er begin dit jaar een uitgebreide softwaretest gedaan. De geplande lancering begin 2012 bleek niet verantwoord: er was nog een te groot risico op fouten. Om dit te voorkomen is de lancering uitgesteld. De softwareleverancier kreeg de opdracht om de geconstateerde problemen zo snel mogelijk op te lossen.
 

Gefaseerde overgang
Om problemen met het digitale (klanten)portaal te voorkomen, is ervoor gekozen de overgang naar de nieuwe software en het digitale portaal gefaseerd te laten plaatsvinden. Inmiddels zijn we op 4 juni 2012 succesvol overgegaan op de nieuwe software. De komende periode zal het digitale portaal nog uitgebreid getest worden. De introductie van het digitale portaal staat na de zomer gepland.
 

Naar het nieuwsarchief

Zoek op de website

Sitemap Cookiebeleid © 2017 Gemeentelijke Kredietbank

webdevelopment by iWink, powered by Kirra