GKB zet in 2012 sterk in op verbeteren communicatie

dinsdag 20 maart 2012

De GKB heeft het afgelopen jaar gesignaleerd dat de huidige externe communicatie niet altijd voldoende aansluit op de klant. Daarom hebben we besloten om in 2012 sterk in te zetten op het verbeteren van onze klantcommunicatie.
 

E-mailtraining ‘klantgericht e-mailen’
Omdat de GKB veel e-mailcontact heeft met haar klanten en dit door de grote interpretatieruimte extra gevoelig is voor miscommunicatie, werd besloten alle medewerkers van de GKB een e-mailtraining ‘Klantgericht e-mailen’ te laten volgen. Tijdens deze training is veel aandacht besteed aan het schrijven van begrijpelijke teksten, waarbij geen ruimte meer is voor wollige taal, vage (vak)termen en lange zinnen. Ook moet het samenvatten van afspraken een vast onderdeel vormen van de e-mailcommunicatie. Elke medewerker wordt momenteel individueel gecoacht op het in de praktijk brengen van de uitgangspunten van klantgericht e-mailen.

Beoordeling briefteksten GKB
Ook alle briefteksten van de GKB zullen in de loop van 2012 opnieuw worden beoordeeld op leesbaarheid en begrijpelijkheid voor de klant.
 

 

 
 

Naar het nieuwsarchief

Zoek op de website

Sitemap Cookiebeleid © 2017 Gemeentelijke Kredietbank

webdevelopment by iWink, powered by Kirra